dinsdag 1 augustus 2017

RAVAGE in Museum Arnhem


In mijn vakantierooster neem ik elke week een of twee dagen vrij voor (culturele) uitjes. Vorige week bezocht ik Museum Arnhem, wat op zichzelf al zeer de moeite waard bleek, maar nu des te meer want er is een overzichtstentoonstelling van mijn vroegere 'helden'. RAVAGE is een ontwerpersduo bestaande uit Clemens RAmeckers en Arnold VAn GEuns. Hun trefzekere tekenstijl, het schetsmatige in combinatie met strakke zwart-wit contrasten, de steeds terugkerende heraldiek en uniformen, maar zeker ook de humor in de details boeien mij al jaren. RAVAGE ken ik uit mijn tijd aan de modeacademie; ik studeerde af in mannenmode en de meneren van RAVAGE waren een voorbeeld voor mij. Zij tekenden toendertijd, als trendwatchers in herenkleding, al de mooiste mannen in de nieuwste outfits.
De tentoonstelling in Arhem is geweldig inspirerend, met voor mij veel herinneringen en 'oja-momenten' en een hoop lol om de geweldige uitdrukkingen op de gezichten van mens en dier overal verstopt in hun uitgebreide oeuvre.
Nog tot 15 oktober 2017 te zien!




















2 opmerkingen:

Unknown zei

Leuk Eline!
En gosh, dat arme konijntje :-)

Angelique zei

Leuk om te zien wat voor musea je dan op je vrije dagen bezoekt. Prachtige foto's heb je gemaakt.
lieve groetjes Angelique